PC/IT-hjälp

Hösten 2021

PC/IT-hjälp kommer tills Baltzar öppnar igen att erbjudas som telefonsupport på tisdagar 10.30-12.30 då Du kan få prata med en av våra handledare. Beroende på problemets art kan handledaren vid behov samtidigt koppla upp sig mot den utrustning (PC, mobil eller platta) som Du har problem med så att Ni tillsammans kan försöka lösa problemet.

Vill Du ha hjälp skickar Du ett e-postmeddelande till seniornetbaltzar@gmail.com. I meddelandet anger Du ditt namn, telefonnummer samt vilket problem Du vill ha löst. En handledare kommer att ringa upp kommande tisdag mellan 10.30 och 12.30. Ni kan då komma överens om en annan tidpunkt ifall det skulle passa bättre. Om handledaren får förhinder kommer hjälpförfrågan att skickas vidare till en annan handledare. Vid allmänna frågor om detta går det bra att ringa vår automatiska telefonsvarare på nummer 079-341 17 39 eller skicka mejl till seniornetbaltzar@gmail.com.

IT-hjälp för mobiler och datorer kommer att erbjudas vid tre tillfällen (20/9, 18/10, 29/11) i lokalen på Kronobergsgatan. Du kan få 20 minuters personlig handledning följande datum 20/9, 18/10 och 29/11 mellan kl. 10-12.

Anmälan på https://kungsholmen.seniornet.se/bokning/. Förutom namn, telefon och e-postadress behöver vi  veta vad du vill ha hjälp med och om du har en Androidmobil eller iPhone. Vi tar emot så många vi klarar av så tidig anmälan ökar chansen att du får plats. Om du bereds plats kommer du att få ett klockslag för din hjälpstund. Tag gärna med munskydd.

Verksamheten arrangeras i samarbete med

Har du ytterligare frågor om datorer?
Pröva gärna PC för Allas eforum! Där kan du ställa frågor och (oftast) få svar från duktiga amatörer – alltså inte från PC för Allas medarbetare.

Ansvarsbegränsning

Genom att ta hjälp av en handledare har du förbundit dig att

  • på egen risk följa handledarens råd,
  • ha samtyckt till att handledaren inte kan göras ansvarig på något sätt för eventuella fel, misstag, dataförluster eller annan skada.

Datorhjälp i hemmet

SeniorNet Kungsholmen gör inga hembesök för att ge personlig hjälp med eventuella datorproblem. En sådan tjänst skulle medföra att föreningen tvingas ta ansvar för utförda tjänster.

Istället hänvisar vi till det samarbetsavtal som SeniorNet Sweden knutit med företaget Hemfixare och som beskrivs på SeniorNet Swedens webbplats.