IT-hjälp

Våren 2023

IT-hjälp på Baltzar erbjuds följande tisdagar under våren: 24/1, 7/2,  14/2, 21/2, 7/3, 14/3, 21/3, 4/4, 11/4, 18/4, 2/5.  Det finns två pass att välja mellan: 10.15-11.15 eller 11.30-12.30.
Bokning sker via vår bokningstjänst på https://kungsholmen.seniornet.se/bokning/.

IT-hjälp på biblioteket i Bromma erbjuds följande torsdagar under våren: 19/1, 26/1, 2/2, 9/2, 16/2, 9/3, 16/3, 23/3, 30/3, 13/4, 20/4, 27/4.
Information om IT-hjälpen på biblioteket Brommaplan se https://kungsholmen.seniornet.se/bromma.

Öppet hus på Baltzar, där vi även hjälper medlemmar med IT-relaterade problem, erbjuds på Baltzar följande tisdagar kl. 10.15-12.30: 31/1, 28/2, 28/3, 9/5.  Ingen föranmälan krävs.

Öppet  hus för Appleanvändare (iPhone, iPad och Mac) 6/3 på Baltzar. Ingen föranmälan.

Verksamheten arrangeras i samarbete med

Ansvarsbegränsning

Genom att ta hjälp av en handledare har du förbundit dig att

  • på egen risk följa handledarens råd,
  • ha samtyckt till att handledaren inte kan göras ansvarig på något sätt för eventuella fel, misstag, dataförluster eller annan skada.

Datorhjälp i hemmet

SeniorNet Kungsholmen gör inga hembesök för att ge personlig hjälp med eventuella datorproblem. En sådan tjänst skulle medföra att föreningen tvingas ta ansvar för utförda tjänster.

Istället hänvisar vi till Baltzars digitalfixare eller det samarbetsavtal som SeniorNet Sweden knutit med företaget Hemfixare och som beskrivs på SeniorNet Swedens webbplats.