IT-hjälp

Våren 2025

IT-hjälp i Gripenhielmska salen  erbjuds följande tisdagar: 21/1, 4/2, 18/2, 4/3, 18/3, 1/4,15/4, 29/4, 13/5 . Det finns två pass att välja mellan: 10.00-11.00 eller 11.15-12.15. Anmälan krävs. Bokning sker via vår bokningstjänst på https://kungsholmen.seniornet.se/bokning/ senast kl 18. söndagen före träffen.

IT-hjälp på Brommaplans bibliotek på torsdagar kl. 10-12 f.o.m. 16/1. Anmälan krävs. Bokning sker via vår bokningstjänst på https://kungsholmen.seniornet.se/bokning/ senast kl 18. onsdagen före träffen.

Öppet hus i Gripenhielmska salen, där vi även hjälper medlemmar med IT-relaterade problem, erbjuds följande tisdagar kl. 10.00-12.00: 28/1, 11/2, 25/2, 11/3, 25/3, 8/4, 22/4, 6/5.  Ingen föranmälan krävs.

Ansvarsbegränsning

Genom att ta hjälp av en handledare har du förbundit dig att

  • på egen risk följa handledarens råd,
  • ha samtyckt till att handledaren inte kan göras ansvarig på något sätt för eventuella fel, misstag, dataförluster eller annan skada.

Datorhjälp i hemmet

SeniorNet Kungsholmen gör inga hembesök för att ge personlig hjälp med eventuella datorproblem. En sådan tjänst skulle medföra att föreningen tvingas ta ansvar för utförda tjänster.

Istället hänvisar vi till Baltzars digitalfixare eller det samarbetsavtal som SeniorNet Sweden knutit med företaget Hemfixare och som beskrivs på SeniorNet Swedens webbplats.